یکشنبه، خرداد ۰۹، ۱۳۸۹

چگونه «گرافیتی » بنویسیم؟

. آشنایی با سبک های مختلف «گرافیتی :»

احتمالا در نزدیکی جایی که زندگی میکنید گرافیتی را پیدا می کنید، اگر نیست، از یک شهر دیدن کنید – گرافیتی، اغلب هنری شهریست. اگر ممکن نیست، در اینترنت به دنبال آن بگردید.

صدها وب-سایت نمایش دهند هی آثار گرافیتی هستند. سفری مجازی از سبک ها در سرتاسر کره زمین داشته باشید! تعدادی از آن ها، تصاویری با کیفیت بالا هستند، اما هرچه بیشتر ببینید، با سب کهای ویژه بیشتر آشنا خواهید شد



2. یک نام بر روی کاغذ بنویسید:

با هر کلمه ای شروع کنید، اما بهترین انتخاب برای مبتدی ها، نام خودشان است. بیشتر هنرمندان برجست هی گرافیتی، کارشان را با گسترش یک امضاء منحصربفرد شروع می کنند. بعنوان مبتدی، تمامی حروف را به صورت بزرگ بنویسید. برای آسان پاک کردن، از مداد استفاده کنید و کمرنگ طراحی کنید. به اندازه کافی بین حروف فاصله بگذارید، بعدا این فاصله ها را با کشیدن و پهن کردن حروف پر خواهید کرد. آنها را برای کار کردن به اندازه کافی بزرگ ایجاد کنید، اما نه آنقدر بزرگ که تمام کردن کار تا ابد طول بکشد! حروف را طوری ایجاد کنید که مانند قطعات ساختمان به نظر برسند! همچنین تکه هایی از تصاویر یا ستار هها را داخل حروف قرار دهید.



3. یک سبک برای نام انتخاب کنید:

مخصوصا حروف حبابی در گرافیتی پرطرفدار هستند، اما سبک های دیگری هم وجود دارند. شما می توانید لبه های گرد یا تیز داشته باشید، به همین طریق در مورد اندازه ی حروف، م یتوانید تعدادی حروف کوچک و تعدادی بزرگ داشته باشید. داشتن تصویری از یک قطعه گرافیتی در آن سبک برای مراجعه به آن، کار را ساد هتر م یکند. ی کبار که اصول را یاد بگیرید، بدیهی است که می توانید سبک های خودتان را ایجاد کنید.



4. دور حروف، خط بکشید:

دوباره از مداد استفاده کرده و خیلی نرم بنویسید، زیرا اشتباهاتی کوچک خواهید داشت. رسیدن به شکل صحیح حروف، زمان و صبر می طلبد. به خاطر داشته باشید : شکل ساده ی کلمات را راهنمای خود قرار دهید، اما نگذارید شما را محدود کند. از تغییر دادن شکل رسمی حروف نترسید!

5. ضخامت خط را تغییردهید:

می توانید تمامی خطوط را با کلفتی یکسان ایجاد کنید. می توانید با تغییر ضخامت خطوط در مکان های مختلف، سایه ای ایجاد کرده و یک افکت سه بعدی داشته باشید. (برای مثال، بالا و یک طرف از یک “ O” می تواند خیلی کلفت باشد، در حالی که زیر و طرف دیگر آن نازک است)



6. جزئیات را در صورت تمایل اضافه کنید:

وقتی شکل حروف مورد رضایت شما بود، می توانید در صورت تمایل - با مداد نرم - جزئیات بیشتری به آنها اضافه کنید. شاید یک آذرخش برای نقطه یک “ I” خوب باشد، یا یک جفت چشم خارج از حفره حرف “ b” . می توانید مانند کتاب های کمدی در اطراف نام حباب قرار دهید. تنها چیزی که شما را محدود م یسازد، قدرت تخیّلتان است!



7. طرح خود را کپی کنید:

مدادها را کناری قرار دهید، اکنون همه چیز ثابت است. اگر باعث ایجاد اشتباهات فجیعی شده اید، قادر نخواهید بود چیزی را درباره آن تغییر دهید. از طرح خود یک نسخه پشتیبان ایجاد کنید. دستگاه کپی را طوری تنظیم کنید تا خطوط مدادی کمرنگ تان در کپی نشان داده شوند. همچنین شما می توانید اثر طراحی را روی یک کاغذ دیگر داشته باشید، اما این کار در مورد طراح یهای روشن شما سخت است.برای این کار، تا زمانی که به گام بعدی بروید صبر کنید.



8. خطوط مدادی تان را تیره تر کنید:

از خودکار یا نشانگر برای تیره کردن خطوطی که با مداد کشده شده استفده کنید. این خطوط کمابیش ثابت هستند، بنابرین بسیار دقت کنید. با اشتباهات کوچک دلسرد نشوید. شما معمولا می توانید اشتباهات خود را طوری اصلاح کنید که هیچ کس متوجه نشود. راستی! اگر خط خودکار شما بسیار ضخیم یا بی قاعده بود و از خط بیرون رفت، آن را پر کنید تا سه بعدی به نظر برسد.



9. طرح خود را رن گآمیزی کنید:

بهتر است قبل از انجام این کار ، به چند نمونه توجه کنید؛ اما در واقع شما هر کاری که بخواهید، می توانید انجام دهید. یک طرح گرافیتی بسیار ساده ذمی تواند تنها یک رنگ داشته باشد. همچنین می توانید به سادگی هر حرف را در یک رنگ مختلف کار کنید؛ یا فقط با یک رنگ جزئیات را به حروف اضافه کنید. اگرچه ممکن است وسوسه شوید که دیوان هوار رن گآمیزی کنید، گاهی اوقات سادگی بهترین راه است. هنرمندان گرافیتی به طور سنتی مجبور بودند برای ترس از دستگیر شدن مخفیانه کار کنند_ بسیاری از آ نها هنوز هم همینطورند!_ و بنابراین، آنها می توانستند تنها یک یا دو رنگ مختلف از اسپری های رنگ را با خود حمل کنند. تعداد زیادی از گرافیت یکارهای خوب، تنها از یک رنگ استفاده م یکنند.



10 . تمرین را ادامه دهید:

اگر گرافیتی شما به نتیجه مطلوب رسید، تبریک می گوییم؛ حال روی واژه های دیگر و افکت های مختلف کار کنید. اگر نه، سعی کنید ادامه بدهید. اول در حرکت های ساده ماهر شوید و سپس روش های پیشرفته تر را بیازمایید. به زودی سبک خود را توسعه خواهید داد. « کتاب سیاه » خود را تولید کنید، و هنر دیگران را کپی نکنید.






منبع