شنبه، مرداد ۲۳، ۱۳۸۹

گرافیتی هایتان را سه بعدی بکشید


عکس بالا، اولین تست از پروژه ایست که در فستیوال نماهای چند رسانه ای به نمایش گذاشته شده و سازندگانش نام آن را Graffiti Analysis گذاشته اند. اما این پروژه چیست :



قبل از اینکه راجع به این پروژه بنوسم شاید بهتر باشد اول کمی از اهمیت آن بگویم. راه های مختلفی برای پردازش فرم های پیچیده ی طرح های گرافیتی در این پروژه ارائه شده که البته پایه ی همه ی آنها یک روش بسیار ساده است، روشی که اینجــــــا به طور مفصل توضیح داده شده و حتی شما میتوانید در منزلتان با یک وبکم و کمی وقت یکی از آنها را درست کنید، نکته ای که دقیقا” نکته ی جالب ماجراست!


 

روشی که در این سایت خواندید البته تنها راه استفاده از وبکمتان نبود! چند وقت پیش هم سایت Tinkernut.com یک ویدئو در یوتییوب گذاشته بود که پرینت کردن یک جسم سه بعدی را به وسیله ی یک وبکم ساده ی خانگی آموزش میداد. این ویدئو را از اینجـــا  (دانلود)  ببینید.


این تبدیل فوق العاده ساده و بدون دردسر یک طرح دست نوشت به یک فرمت سه بعدی، آن چیزیست که اولین بار ارائه میشود و به نظر من آینده ای درخشان خواهد داشت. پیش از این با استفاده از تبلت های مختلف امکان تبدیل یک فرم دست نویس به یه فایل دو بعدی به راحتی انجام میگرفت، کاری که هنرمندان Speed Painting آن را به اوج هم رساندند، ولی شاید عصر آینده برای هنرمندانی باشد که یک فضای سه بعدی را خلق میکنند، فضایی بسیار واقعی تر از یک فرم ساده ی گرافیتی.



همانطور که از اسم این پروژه بر می آید، Graffiti Analysis ، پردازش سه بعدی فرم های مختلف یک طرح های گرافیتی به وسیله ی کامپیوتر است. این پردازش ها بعد از کشیده شدن یک گرافیتی یا در طول رسم آن، در یک فایل XML کوچک با فرمت gml. که مخفف عبارت Graffiti Markup Language است ذخیره میشود، به همین راحتی. این فرمت تمامی حرکاتی که برای خلق یک گرافیتی صورت میگیرد را در یک فایل text ذخیره میکند. این فایل ها که توسط گرافیتی کاران سراسر دنیا درست شده اند ، در یک بانک آنلاین در سایتی به نام ۰۰۰۰۰۰book.com نگهداری میشود.این پروژه کاملا” اپن سورس بوده و طراحانش از تمامی گرافیتی کاران و برنامه نویس ها دعوت کرده تا اگر کاری از دستشان بر میاید به آنها ملحق شوند. تا کنون در این سایت بیش از ۱۰٫۰۰۰ تگ از گرافیتی کار های سرتاسر جهان آپلود شده.

شاید بتوان Graffiti Analysis را نتیجه ی همکاری بین طراحان گرافیتی و هکر های علاقه مند دانست، پروژه ای که شاید به بهانه ی طراحی یک گرافیتی ساده شروع شده باشد، ولی واضح است که در آینده میتوان کار های بسیار متنوع تری با آن انجام داد.



منبع

پنجشنبه، مرداد ۱۴، ۱۳۸۹

It Is Yours Take It : Calling All Artists

فراخوان جدید سایت کلاه استودیو

ترجمه ی فارسی فراخوان :

مال خودته، برش دار : فراخواندن تمام هنرمندان

چیزهایی که ما نیاز داریم:

ما کارهای هنری تون رو روی مقوا،کارتن،کانواس یا هر ماده ی سبک دیگه ای نیاز داریم.

حداکثر سایز : 50×50 سانتی متر

ما چیکار میکنیم:

ما همه ی کارها رو جمع می کنیم و توی گروه های مختلف بسته به تعداد کارهایی که دریافت می کنیم طبقه بندیشون می کنیم (سپس اونا رو از دیوارهای مناطق عمومی شهر آویزان می کنیم).

و مردم رو دعوت می کنیم اگه می خوان اونا رو بردارن ببرن خونه . این بیشتر از سودآوری ارزش داره . چون کسانی که نمی تونن کار هنری تو خونه شون داشته باشن می تونن با این کار تو خونه هاشون کار هنری اصیل داشته باشن.

عکس هایی از پروسه ی انجام این کارها و تصاویر انتخاب شده در این لینک فلیکر  وجود داره.
در نهایت هم یه سلکشن نهایی از همه ی کارها توی مجله آن لاین Brainstorm منتشر میشه.

آدرس :

اگه آدرس پستی رو می خواین یه ایمیل بهمون بزنید ما آدرس رو براتون ارسال می کنیم.

kolahstudio@gmail.com


_______________________________________________
Translated by Chizzz group